Charakterystyka produktów
Rowery Szosowe
Seria Aero (aerodynamika) – rozwijając kolekcję aero dokonano połączenia innowacji zastosowanych w pozostałych grupach produktów: lightweight oraz strenght z kształtem kropli wody. Wykorzystanie naturalnego kształtu kropli wody, znanego z właściwości aerodynamicznych, pozwoliło na przesunięcie granic i podniesienie poziomu technologii aerodynamicznej.
Cele postawione przez Ridley’a to:
– zbudować najszybszy rower na świecie
– nie stosować kompromisów w sprawach wysokich standardów Ridley’a w kwestiach sztywności, stabilności i wytrzymałości
– zoptymalizować aerodynamikę, strukturę i wagę ramy bez zmniejszenia osiągów
– przestrzegać przepisów dotyczących konstrukcji ramy ustanowionych przez UCI
Podczas miesięcy testów w tunelu aerodynamicznych, wprowadzano szczegółowe modyfikacje kształtów ramy dla uzyskania swobodnego przepływu powietrza. Kształt każdej rury został opracowany, aby uzyskać możliwie najniższy wskaźnik oporu. Wyniki testów wskazywały, że zwiększone turbulencje występują w okolicy kół. W celu ich zredukowania stworzono i opatentowano technologię F-Splitfork w widelcu i tylnych widełkach. System kanałów powietrznych F-Splitfork odciąga zawirowania powietrza z dala od kół i redukuje opór o 8.2%. Zaostrzone krawędzie kanałów powietrznych uzyskano dzięki zastosowaniu w produkcji rowerów nowej , zaawansowanej technologii profili o rdzeniu piankowym. Bardzo precyzyjna technologia profili i spajania pozwoliła upewnić się, że kanały powietrze F-Splitfork zapewniają możliwe najlepsze efekty. Technologie te umożliwiają również zminimalizowanie nadmiaru materiału na wewnętrznych powierzchniach rur. Dla zwiększenia aerodynamiki w miejscach zwiększonego oporu inżynierowie Ridley’a opracowali i opatentowali farbę o właściwościach aerodynamicznych F-Surface, która polepsza przepływ powierzchniowy powietrza. Na podstawie testów stwierdzono, że F-Surface zmniejsza opór ramy, aż do 4.1%. Uwaga jaką Ridley przywiązuje do aerodynamiki jest widoczna w szczegółach. Ostatnim z elementów koncepcji FAST Ridley’a www.fast-concept.com są zaprezentowane w roku 2011 pierwsze faktycznie zintegrowane karbonowe hamulce F-Brake w modelu Noah, które poza właściwościami aerodynamicznymi są pierwszymi hamulcami dzięki, którym jesteś SZYBSZY.
Seria Lightweight (lekkość) - po opracowaniu i wprowadzeniu legendarnego Damoclesa pojawiło się nowe wyzwanie: utrzymanie standardów Ridley’a w kwestii sztywności i stabilności przy jednoczesnej redukcji wagi ramy. Jako, że forma wynika z funkcji, natura podpowiedziała, że najmocniejszym kształtem przy użyciu najmniejszej ilości materiału jest okrąg. W celu zmaksymalizowania sztywności bocznej i stabilności pewne elementy okrągłych rur zostały wycieniowane i zdeformowane.
Dzięki rozwojowi technik konstruowania ram następnym krokiem Ridley’a było skonstruowanie przedniego trójkąta ramy typu monocoque tej samej jakości jak ramy z rur łączonych. Dążąc do osiągnięcia celu nie zmieniono wiele, a jedynie istotne szczegóły w konstrukcji ramy, np. w modelach Helium i Excalibur. W celu zmniejszenia wagi dodana została w pełni karbonowa główka sterowa, eliminując w ten sposób wszystkie elementy metalowe. Nowa technologia moldingu w okolicy środka suportu pozwoliła na usunięcie sporego nadmiaru materiału i jednocześnie na przeprojektowanie rur dla zmaksymalizowania sztywności bocznej. W ramie Helium, użyto połączenia włókien węglowych o najwyższej wytrzymałości, aby zminimalizować wagę i niepożądaną elastyczność. Ponadto, w pełni karbonowe mocowania osi koła w modelach Helium i Excalibur połączone jednym elementem z tylnymi widełkami obniżyły wagę o 60 g. Wszystkie ramy z tej kolekcji spełniają wysokie standardy Ridley’a dotyczące wytrzymałości i stabilności przy zachowaniu najniższej wagi. Ostatnim osiągnięciem w tej grupie rowerów było stworzenie modelu Helium SL o niewiarygodnej wadze 750 g.
Seria Endurance (wytrzymałość) - w roku 2000 Ridley rozpoczął opracowywanie pierwszej ramy karbonowej mając jedna wizję – zaoferować wyjątkową sztywność, stabilność i doskonałe prowadzenie. Te cechy stały się istotą kolekcji strenght i mają zastosowanie do dzisiaj. Trzymając się zasady „FORMA WYNIKA Z FUNKCJI” Ridley doszedł do wniosku, że kształt diamentu jest jedynym mogącym spełnić stawiane wymagania. Narodził się projekt Sharp Edge Ridley’a. W początkach produkcji ram karbonowych większość z nich była konstruowana przy użyciu rur i muf. Konstrukcje typu monocoque nie były jeszcze stabilne i pewne. Technologia z użyciem rur i muf pozwalała na kontrolę grubości ścianek rur i wymagała dodatkowych wzmocnień. To skutkowało powstawaniem ram wiele sztywniejszych i odpornych na uderzenia.
Pierwsza rama karbonowa Ridley’a, legendarny Damocles, była testowana przez lokalne zespoły w roku 2001. W roku 2002 profesjonalni zawodnicy wygrali na ramach Ridley’a dwa mistrzostwach kraju; Geert Omloop (Belgia) oraz Roger Hammond (Wielka Brytania). Dla zwiększenia stabilności, zwłaszcza przy przyspieszaniu oraz szybkich zjazdach, do połączenia ramy i widelca Ridley jako pierwszy wprowadził główkę sterową o powiększonym przekroju. Ta innowacja stała się obecnie standardem w przemyśle rowerowym. Dla zapewnienia najlepszej zmiany przełożeń pod obciążeniem Ridley opracował w pełni wymienne mocowania osi koła CNC, które gwarantują sztywność ale jednocześnie mogą być wymienione w razie uszkodzenia. Dodatkowo, dla zawodników pragnących doskonałego przekazywania mocy, Ridley zaprojektował technologię zintegrowanych sztyc podsiodłowych, która zwiększa sztywność boczną rury podsiodłowej. Ukoronowaniem kolekcji jest model Fenix, co udowadnia świetnymi właściwościami podczas jazdy po wymagających brukach.
Rowery Szosowe - dla kobiet
Zostały zaprojektowane, aby były dopasowana do zawodniczek, a nie inaczej. Bazując na wynikach badań firmy Bikefitting.com i informacji od teamu Red Sun, Ridley zaadaptował geometrię wyścigową do bardziej naturalnej pozycji. W wyniku tego geometria dla kobiet jest dużo lepiej dopasowana do proporcji kobiecej sylwetki. To daje zawodniczkom znacznie bardziej komfortową i zbalansowaną pozycję do jazdy dla optymalnego transferu mocy i doskonałego prowadzenia. Team Red Sun, włączając Mistrzynię Belgii Ludivine Henrion oraz Srebrną Medalistkę Olimpijską Emmę Johansson posiada liczne zwycięstwa na ramie Asteria, a od roku 2011 na czele peletonu na rowerach Ridley znalazły się zawodniczki teamu Topsport Vlaanderen.
Rowery Przełajowe
Ridley, mocno zakorzeniony w sercu Flandrii w Belgii ma jeden ważny cel – posiadać kolekcję najlepszych ram przełajowych na świecie. Flandryjską pasję dla kolarstwa przełajowego pokazuje fakt, że Belgia była jednym z pierwszych krajów, które ustanowiły mistrzostwa narodowe w tej dyscyplinie. Ten trend rozwija się we Flandrii co widoczne jest w wielotysięcznych rzeszach kibiców na cotygodniowych wyścigach.
Od roku 2002, zawodnicy na rowerach Ridley zwyciężyli w 7-miu Mistrzostwach Świata i wielu mistrzostwach narodowych – Belgii, Holandii, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Czech oraz wielu innych. Niezliczone tytuły i zwycięstwa wynikają ze ścisłej współpracy Ridley’a z zawodnikami.
Ridley jako pierwszy wprowadził w pełni karbonową ramę przełajową, pierwszy zastosował zintegrowaną sztycę podsiodłową, a także jako pierwszy zastosował w kolekcji przełajowej główkę sterową 1.5”. Standardowo, wszystkie cztery modele Ridley’a posiadają specyficzną przełajową geometrię dla doskonałego prowadzenia, górne prowadzenie linek dla dobrego chwytu dolnej rury i spłaszczone punkty dla łatwego przenoszenia na ramieniu.
Inżynierowie Ridley’a nieustannie pracują z profesjonalnymi zawodnikami, aby mieć pewność, że Ridley posiada najlepszą kolekcję przełajową na świecie. Przełaje we Flandrii, przełaje w Belgii – „To jest Ridley. Pochodzimy z Belgii.” Dodatkowo stworzony został widelec 4ZA Oryx, zwycięzca wielu wyścigów Mistrzostw Świata, Pucharu Świata oraz serii Superprestige, który wywodzi się z modelu Python i został całkowicie przeprojektowany w roku 2010. Masywna 1.5” korona widelca eliminuje dźwięki pochodzące z przedniego hamulca. Powiększone ramiona widelca czynią z Oryx’a jeden z najsztywniejszych bocznie widelców kiedykolwiek skonstruowanych. Dla zwiększenia odporności na błoto, Oryx ma specjalnie zaprojektowany kształt powodujący zmniejszenie obszarów narażonych na zanieczyszczenie.
Rowery Czasowe/Triathlonowe
Kolekcja czasowa / triathlonowa Ridley’a prezentuje najbardziej zaawansowaną technologię aerodynamiczną. Ridley wierzy, że każdy zawodnik powinien mieć możliwość korzystania z tych innowacji. Kolekcja 2011 wprowadza nowoczesne technologie do szerszej gamy produktów.
W celu możliwie maksymalnego wyeliminowania oporu zastosowano technologię F-Surface dla najlepszego przepływu powietrza oraz kanały powietrzne F-Splitfork dla zmniejszenia turbulencji spowodowanych przez koła. Geometria firmowana przez Ridley’a gwarantuje maksymalny transfer mocy i doskonałe prowadzenie. Rowery z tej grupy to demony prędkości.
Rowery Torowe
Kolekcja inspirowana jest belgijskim kolarstwem torowym i prezentuje wyjątkowy model Arena ISP, który przez zastosowanie technologii F-Splitfork oraz F-Surface Ridley’a jest najbardziej zaawansowanym aerodynamicznie rowerem torowym. Rowery w tej kategorii posiadają specyficzną geometrię torową, zaprojektowaną we współpracy z brytyjskim konstruktorem ram Terrym Dolanem, zapewniającą doskonałe właściwości jezdne i wyjątkowe przyspieszenie. Na tych rowerach oszukasz grawitację na torze.
Rowery Rekreacyjne
Będąc belgijską firmą kolarstwo mamy we krwi. Jazda na rowerze tutaj w Ridley’u jest istotną częścią naszej codziennej rutyny. Kolekcja ta jest doskonała dla tych, którzy poszukują zdrowszego i bardziej przyjaznego środowisku sposobu podróżowania. Modele te zostały zaprojektowane , aby dowieźć Cię do celu komfortowo i szybko. Po co brać samochód jak możesz wziąć swojego Ridley’a?
KATALOGI